Page 26 - borsaaktuel-76-k
P. 26

26
           26                       İSTİB HABER



                                İSTİB ÜYELERİNİN GÖZÜNDEN İTALYA İZLENİMLERİ




           Ali Kopuz:                                 “ULUSLARARASI       nol gibi değerler açısından son derece kaliteli zeytin
           “Fuara katılım                             FUARLAR, KÜRESEL    ve zeytinyağı üretilmesine rağmen, bizler hâlâ bu
                                                                          ürünleri dökme olarak ihraç ederken, Akdeniz hav-
           sağlayan                                   REKABET GÜCÜMÜZÜ    zasındaki ülkeler kendi markalarıyla katma değerli
                                                      ARTIRIYOR”
           tüm yerli                                                      şekilde pazarlıyor. Türk menşeli ürünlerin hak ettiği
           markalarımızın                             5-8 Mayıs 2025 tarih-  değeri bulması için önce bizlerin kendi ürünümüze
           stantlarını tek                            leri arasında, İtalya’nın   inanması ve arkasında durması gerekiyor. Eskilerin
                                                      Milano şehrinde dü-
           tek ziyaret                                zenlenen  10. TuttoFo-  “zarfa değil, mazrufa bak” sözü her ne kadar içeriği
                                                                          öne çıkarsa da, günümüzde ambalaj da en az içerik
           ederek                  ALİ KOPUZ          od Milano Uluslararası   kadar önemli hale geldi. Çünkü kaliteli bir ürünü
           kendilerine          Gıda Fuarı’nda incelemelerde bulunduk. Gıda sek-  gösterebilmenin yolu, artık iyi bir sunumdan geçiyor.

           başarılar            törünün çeşitli kollarından müteşekkil üyelerimizle
                                birlikte görüşmeler gerçekleştirdik. Fuara katılım
           diledik.”            sağlayan tüm yerli markalarımızın stantlarını tek tek   “GÖRSEL AÇIDAN ZENGİN
                                                                          BİR FUARDI”
                                ziyaret ederek kendilerine başarılar diledik. Milano
                                Başkonsolosumuz Sayın Mehmet Öktem ile fuar   TuttoFood Milano Fua-
                                alanında gerçekleştirdiğimiz görüşmede; Türkiye ile   rı’nda stantların oldukça
                                İtalya arasındaki ticaret hacminin artırılması, Türk   büyük olması ve görsel açı-
                                gıda ürünlerinin Avrupa pazarındaki konumu ve   dan dikkat çekici şekilde
                                ihracat olanakları üzerine değerlendirmelerde bulun-  tasarlanması, ziyaretçileri
                                duk. Başkonsolosumuzun, firmalarımıza verdikleri  ürünleri incelemeye teşvik   İLHAN KOYUNSEVEN
                                destek ve iş birliğine açık yaklaşımları bizleri mem-  etti. Aynı şekilde, dünyaca
                                nun etti. Fuara bu yıl 64 ülkeden 4.000 firma katıldı.  ünlü büyük firmaların fuara katılımı, organizasyonun
                                Türkiye’den ise 24 firmamız fuardaydı. Fuar süresin-  zenginliğini ve prestijini artıran bir faktör. Bu atmos-
                                ce izlenimlerimiz, ülkemizin küresel gıda sektörün-  fer, katılımcılara hem ilham verici bir deneyim sundu
                                deki rekabet gücünü artırma potansiyeline sahip ol-  hem de uluslararası rekabeti yakından gözlemleme
                                duğu, bununla birlikte katma değerli tarımsal üretim  fırsatı veriyor.
                                ve markalaşmaya daha fazla önem verilmesi gerektiği
                                yönündeydi. Türk firmalarımızın uluslararası pazar- “ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ
                                da daha fazla yer alabilmeleri için bu tür fuarların  FAZLAYDI”
                                önemli fırsatlar sunduğuna inanıyor, uluslararası or-  TuttoFood Milano Fu-
                                ganizasyonlarda Türk markalarının nitelik ve nicelik   arı’nda kendi alanım
                                anlamında daha güçlü şekilde yer almasını temenni   olan tavukçuluk sektö-
                                ediyorum. Tarife savaşlarının yaşandığı mevcut kon-  rüne dair dikkat çeken
                                jonktürde, İSTİB olarak üyelerimizin dış pazarlara   bir yenilikle karşılaş-
           Ahmet Bülent         açılımını desteklemeyi sürdüreceğiz.      masam da, özellikle süt
           Kasap:                                                         ürünleri başta olmak    ALİ TAŞ GÜLEN
           “Türk menşeli                              “ZEYTİNYAĞINDA      üzere peynir grubu stantları oldukça ilgi çekiciydi.
                                                      KALİTEYİ
           ürünlerin hak                              DEĞERLENDİREBİLMEK”  Ziyaretçi yoğunluğunun bu alanlarda toplanması ve
           ettiği değeri                              TuttoFood   Milano  sergilenen ürünlerin çeşitliliği dikkatimi çekti. Bu-
                                                                          nunla birlikte, domuz eti ürünleri de fuarda yoğun-
           bulması için                               Gıda Fuarı, gelişmekte  lukla yer almaktaydı. Bu durum, Avrupa pazarının

           önce bizlerin                              olan yapısıyla dikkat  tüketim alışkanlıklarına dair önemli bir göstergeydi.
           kendi ürünümüze                            çekerken, özellikle zey-  Milano şehri ise tarihî yapıların korunması ve estetik
           inanması ve ar-         AHMET BÜLENT KASAP  tin ve zeytinyağı firma-  anlayışıyla başarılı bir görüntü sunuyor, ancak, te-
                                                       larıyla görüşmelerim,  mizlik konusunda aynı özenin gösterilmediğini göz-
           kasında durması      üretim süreçleri ve kullanılan makineler hakkında  lemledim. Bu yönüyle bazı büyük şehirlerimizdeki
           gerekiyor.”          önemli bilgiler edinmemi sağladı. Ülkemizde polife-  genel görünümü anımsattığını söyleyebilirim.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31