Page 26 - borsaaktuel-76-k
P. 26
26
26 İSTİB HABER
İSTİB ÜYELERİNİN GÖZÜNDEN İTALYA İZLENİMLERİ
Ali Kopuz: “ULUSLARARASI nol gibi değerler açısından son derece kaliteli zeytin
“Fuara katılım FUARLAR, KÜRESEL ve zeytinyağı üretilmesine rağmen, bizler hâlâ bu
ürünleri dökme olarak ihraç ederken, Akdeniz hav-
sağlayan REKABET GÜCÜMÜZÜ zasındaki ülkeler kendi markalarıyla katma değerli
ARTIRIYOR”
tüm yerli şekilde pazarlıyor. Türk menşeli ürünlerin hak ettiği
markalarımızın 5-8 Mayıs 2025 tarih- değeri bulması için önce bizlerin kendi ürünümüze
stantlarını tek leri arasında, İtalya’nın inanması ve arkasında durması gerekiyor. Eskilerin
Milano şehrinde dü-
tek ziyaret zenlenen 10. TuttoFo- “zarfa değil, mazrufa bak” sözü her ne kadar içeriği
öne çıkarsa da, günümüzde ambalaj da en az içerik
ederek ALİ KOPUZ od Milano Uluslararası kadar önemli hale geldi. Çünkü kaliteli bir ürünü
kendilerine Gıda Fuarı’nda incelemelerde bulunduk. Gıda sek- gösterebilmenin yolu, artık iyi bir sunumdan geçiyor.
başarılar törünün çeşitli kollarından müteşekkil üyelerimizle
birlikte görüşmeler gerçekleştirdik. Fuara katılım
diledik.” sağlayan tüm yerli markalarımızın stantlarını tek tek “GÖRSEL AÇIDAN ZENGİN
BİR FUARDI”
ziyaret ederek kendilerine başarılar diledik. Milano
Başkonsolosumuz Sayın Mehmet Öktem ile fuar TuttoFood Milano Fua-
alanında gerçekleştirdiğimiz görüşmede; Türkiye ile rı’nda stantların oldukça
İtalya arasındaki ticaret hacminin artırılması, Türk büyük olması ve görsel açı-
gıda ürünlerinin Avrupa pazarındaki konumu ve dan dikkat çekici şekilde
ihracat olanakları üzerine değerlendirmelerde bulun- tasarlanması, ziyaretçileri
duk. Başkonsolosumuzun, firmalarımıza verdikleri ürünleri incelemeye teşvik İLHAN KOYUNSEVEN
destek ve iş birliğine açık yaklaşımları bizleri mem- etti. Aynı şekilde, dünyaca
nun etti. Fuara bu yıl 64 ülkeden 4.000 firma katıldı. ünlü büyük firmaların fuara katılımı, organizasyonun
Türkiye’den ise 24 firmamız fuardaydı. Fuar süresin- zenginliğini ve prestijini artıran bir faktör. Bu atmos-
ce izlenimlerimiz, ülkemizin küresel gıda sektörün- fer, katılımcılara hem ilham verici bir deneyim sundu
deki rekabet gücünü artırma potansiyeline sahip ol- hem de uluslararası rekabeti yakından gözlemleme
duğu, bununla birlikte katma değerli tarımsal üretim fırsatı veriyor.
ve markalaşmaya daha fazla önem verilmesi gerektiği
yönündeydi. Türk firmalarımızın uluslararası pazar- “ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ
da daha fazla yer alabilmeleri için bu tür fuarların FAZLAYDI”
önemli fırsatlar sunduğuna inanıyor, uluslararası or- TuttoFood Milano Fu-
ganizasyonlarda Türk markalarının nitelik ve nicelik arı’nda kendi alanım
anlamında daha güçlü şekilde yer almasını temenni olan tavukçuluk sektö-
ediyorum. Tarife savaşlarının yaşandığı mevcut kon- rüne dair dikkat çeken
jonktürde, İSTİB olarak üyelerimizin dış pazarlara bir yenilikle karşılaş-
Ahmet Bülent açılımını desteklemeyi sürdüreceğiz. masam da, özellikle süt
Kasap: ürünleri başta olmak ALİ TAŞ GÜLEN
“Türk menşeli “ZEYTİNYAĞINDA üzere peynir grubu stantları oldukça ilgi çekiciydi.
KALİTEYİ
ürünlerin hak DEĞERLENDİREBİLMEK” Ziyaretçi yoğunluğunun bu alanlarda toplanması ve
ettiği değeri TuttoFood Milano sergilenen ürünlerin çeşitliliği dikkatimi çekti. Bu-
nunla birlikte, domuz eti ürünleri de fuarda yoğun-
bulması için Gıda Fuarı, gelişmekte lukla yer almaktaydı. Bu durum, Avrupa pazarının
önce bizlerin olan yapısıyla dikkat tüketim alışkanlıklarına dair önemli bir göstergeydi.
kendi ürünümüze çekerken, özellikle zey- Milano şehri ise tarihî yapıların korunması ve estetik
inanması ve ar- AHMET BÜLENT KASAP tin ve zeytinyağı firma- anlayışıyla başarılı bir görüntü sunuyor, ancak, te-
larıyla görüşmelerim, mizlik konusunda aynı özenin gösterilmediğini göz-
kasında durması üretim süreçleri ve kullanılan makineler hakkında lemledim. Bu yönüyle bazı büyük şehirlerimizdeki
gerekiyor.” önemli bilgiler edinmemi sağladı. Ülkemizde polife- genel görünümü anımsattığını söyleyebilirim.