Page 39 - Borsa Aktüel Sayı 47
P. 39
GIDA BORSASI
olduğunu düşündü” ifadelerini kullandı. normalleştik. Dezenfektan ve temizlik mal- kaydeden Acar, “Mesela kolonya bu dönem-
zemeleri hala hızını koruyor.” de üç katına çıktı. Biz mağaza olarak belli
Acar, “Marketlerde satışlar arttı fakat kı-
sıtlamalar sebebi ile hafta sonları da tatil bir süre satmama kararı aldık. Bu durumdan
yaptık. Kısıtlı çalışma imkânı bulduk. Kısıtlı “PAnDEMİ DİjİTALLEŞMEYİ ŞART KıLDı” faydalanmak isteyen firmalara karşı tavrımı-
süreçte yoğun bir iş oldu ve genel anlamda Sürecin dijitalleşmeyi şart hale getirdiğinin zı koyduk. Ürünleri satmadık. Zaten devlet
denge sağlanmış oldu” diye konuştu. altını çizen Acar, “Ciddi bir potansiyel var. de bu arada devreye girdi ve çok kısa sürede
Büyük firmalar da bu tarafa yönlendi. Bizim çözüme ulaştı. Bugün hiçbir fiyatta herhan-
PERAKEnDE SEKTÖRÜ HİÇ KAPAnMADı kendimize rakip gördüğümüz indirim ma- gi sıkıntı yok” açıklamasında bulundu.
“Perakende sektörü hafta sonu hariç hiç ka- ğazaları da bu yönde çalışmalar yapıyor. Bu nÖBETÇİ MARKETLER
panmadı” diyen Acar, “Bütün elemanlarla yarışta geri kalmamamız gerekiyor” uyarı-
faaliyet gösterdik. Bu sebeple devletin yar- sını yaptı. Acar, sektörünün kimseyi mağdur etmeden
dımlarından faydalanma gereğini pek duy- Bu konunun İSTİB Başkanı Ali Kopuz tara- vazifesini yerine getirmeye çalıştığını belir-
madık. Daha çok restoran kısmı biliyorsu- fından da sürekli dile getirildiğini kaydeden terek, sözlerini şöyle tamamladı:
nuz, tamamen kepenk kapattı. İki ay, üç ay Acar, “Pandemi döneminden önce kullanıl- “Perakende sektörü yoğun çalışan bir sek-
hiç çalışamadılar. Destekler daha çok onlar mayan kredi kartları bu dönemde 5 milyon tör. Haftanın yedi günü geç saatlere kadar
için faydalı oldu diyebiliriz” tespitini yaptı. kere internet alışverişinde kullanılmış. Bu mesai harcayan bir sektörüz. O yüzden
Acar, salgın sürecinde evlere hizmetin arttı- da demek oluyor ki çok büyüyen bir sektör. diyoruz ki, haftada bir gün, hafta sonları,
ğını, bu nedenle sektörün bu talebi karşıla- Bu noktada marketlerin müşteri deneyimini Cumartesi olur Pazar olur, bir gün tatil ol-
yabilmek için servislerini tam güne çıkarttı- iyileştirmesi için aslında lojistik altyapı yatı- sun. Bütün marketler bir gün kapansın hal-
ğını kaydederek, şunları söyledi: rımlarını güçlendirmesi gerekiyor. Belki de kımız, ona göre zaten tedbirini alacaktır.
mağazaları azaltıp lojistik depolar ile ilerle-
“Sabah açılıştan akşam kapanışa kadar yebiliriz” diye konuştu. Bir günden kimse mağdur olmaz. Gerekirse
devamlı olarak, hatta istihdam sağlayarak bazı yerlerde nöbetçi marketler de olabilir.
evde kalanlara hizmette bulunduk. Müşte- “FıRSATÇıLARA KARŞı TAVRıMıZı KOYDUK” Böyle bir çözüm de olabilir. KDV oranında
riyi geri çevirmemek adına maskesiz gelen düzenleme istiyoruz. Toptan alınan ürün-
müşterilerimize maske verdik. Bu konuda Fiyat artışlarında günah keçisi olarak pera- lerde KDV yüzde 1’ken perakende de yüzde
da maalesef fırsatçılar yüzünden dezenfek- kende sektörünün görüldüğünü, oysa süreç- 8’e çıkıyor. Aradaki farkı maalesef fiyatlara
tan ve maske maliyetleri arttı. Ama gereke- te sektörün çok büyük bir dahlinin bulun- yansıtmak zorunda kalıyoruz. Bu da fiyatla-
ni yaptık. Gıda tarafında tüketim açısından madığını, kâr marjının da çok az olduğunu rın artmasına sebep oluyor.”
Eylül-Ekim 2020 37