Page 22 - Sayı-49 Ocak-Şubat 2021
P. 22
20
20 ARAŞTIRMA SEBAHATTİN ÖZKURT
GIDA KAYBINI AZALTAN uYGuLAMALAR
ünyanın gıda ihtiya- çıkıyor. Twiga Foods uygulama-
cını karşılayabilmek sı da bunlardan biri. Uygulama
Devrensel bir problem, gıda kaybını en aza indirerek,
ortak bir çabadır. Bu doğrultu- satışı da en üst düzeye çıkarmayı
da geçmişten bu güne dek gıda hedefliyor.
üretimi konusunda ileri tarım
uygulamaları ve üretim teknolo- TwIGA FOODS
jileri konusunda hızlı bir gelişme Twiga Foods Ltd, ana işi mey-
sağlanmıştır.
ve ve sebzelerin küçük ve orta
FAO’ya göre her yıl dünyada 1,3 ölçekli şehir perakendecilerine
milyar ton gıda çöpe atılıyor; tedariki ve dağıtımı olan, kü-
yani israf ediliyor. Bunun parasal çük marketlerden ve büfelerden
değeri ise 1 trilyon dolar. 830 milyon insanın açlık cadde kenarındaki masaya kadar uzanan, doğrudan
sınırının altında olduğu da düşünülürse, yalnız- çiftçilerden üretim yapan ve bunu piyasa fiyatları-
ca üretmenin yeterli olmayacağı da ortaya çıkıyor. nın altında şehirli perakendecilere ulaştıran Kenya
Üretimin ardından israf etmemek, üretilen gıdayı Nairobi merkezli işletmeler arası (B2B) bir pazar
kaybetmeden insanla buluşturmak önem kazanıyor. platformu.
Üretim sorununu büyük ölçüde çözebilen dün- 2014 yılından beri verimli, adil, şeffaf ve resmi bir
yanın yeni sorunu kaybetmemek, israf etmemek pazar için organize bir platform aracılığıyla gıda ve
olarak karşımıza çıkıyor. Bu problem pazar güvenliğindeki boşlukları kapat-
için ise yine bilinç ve teknoloji çözüm mayı hedefliyor Twiga. Binlerce çiftçi
üretiyor. Son yıllarda akıllı telefonlar ve gıda üreticisinden kaliteli taze ve
ve uygulamalar hızlı bir şekilde yay- işlenmiş gıda tedarik ediyor ve topla-
gınlaşırken, bu uygulamalardan yarar- ma merkezinden binlerce satıcıya adil
lanarak gıdanın üretilme, dağıtılma ve fiyatlarla teslim ediyor. Twiga, bün-
tüketilme şeklini iyileştirmek için her yesinde 4.000’den fazla tedarikçi ve
gün yeni ve yenilikçi sistemler ortaya 35.000’den fazla satıcı bulunuyor.