Page 22 - Sayı-49 Ocak-Şubat 2021
P. 22

20
           20                        ARAŞTIRMA       SEBAHATTİN ÖZKURT




                                GIDA KAYBINI AZALTAN uYGuLAMALAR









                                        ünyanın gıda ihtiya-                             çıkıyor. Twiga Foods uygulama-
                                        cını  karşılayabilmek                            sı da bunlardan biri. Uygulama
                                Devrensel bir problem,                                   gıda kaybını en aza indirerek,
                                ortak bir çabadır. Bu doğrultu-                          satışı da en üst düzeye çıkarmayı
                                da geçmişten bu güne dek gıda                            hedefliyor.
                                üretimi konusunda ileri tarım
                                uygulamaları ve üretim teknolo-                          TwIGA FOODS
                                jileri konusunda hızlı bir gelişme                       Twiga Foods Ltd, ana işi mey-
                                sağlanmıştır.
                                                                                         ve ve sebzelerin küçük ve orta
                                FAO’ya göre her yıl dünyada 1,3                          ölçekli şehir perakendecilerine
                                milyar ton gıda çöpe atılıyor;                           tedariki ve dağıtımı olan, kü-
                                yani israf ediliyor. Bunun parasal                       çük marketlerden ve büfelerden
                                değeri ise 1 trilyon dolar. 830 milyon insanın açlık   cadde kenarındaki masaya kadar uzanan, doğrudan
                                sınırının altında olduğu da düşünülürse, yalnız-  çiftçilerden üretim yapan ve bunu piyasa fiyatları-
                                ca üretmenin yeterli olmayacağı da ortaya çıkıyor.   nın altında şehirli perakendecilere ulaştıran Kenya
                                Üretimin ardından israf etmemek, üretilen gıdayı   Nairobi merkezli işletmeler arası (B2B) bir pazar
                                kaybetmeden insanla buluşturmak önem kazanıyor.   platformu.
                                Üretim sorununu büyük ölçüde çözebilen dün-  2014 yılından beri verimli, adil, şeffaf ve resmi bir
                                yanın yeni sorunu kaybetmemek, israf etmemek   pazar için organize bir platform aracılığıyla gıda ve
                                olarak karşımıza çıkıyor. Bu problem                 pazar güvenliğindeki boşlukları kapat-
                                için ise yine bilinç ve teknoloji çözüm              mayı hedefliyor Twiga.  Binlerce çiftçi
                                üretiyor. Son yıllarda akıllı  telefonlar            ve gıda üreticisinden kaliteli taze ve
                                ve uygulamalar hızlı bir şekilde yay-                işlenmiş gıda tedarik ediyor ve topla-
                                gınlaşırken, bu uygulamalardan yarar-                ma merkezinden binlerce satıcıya adil
                                lanarak gıdanın üretilme, dağıtılma ve               fiyatlarla  teslim  ediyor.  Twiga,  bün-
                                tüketilme şeklini iyileştirmek için her              yesinde 4.000’den fazla tedarikçi ve
                                gün yeni ve yenilikçi sistemler ortaya               35.000’den fazla satıcı bulunuyor.
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27