Page 57 - Sayı-49 Ocak-Şubat 2021
P. 57

Ocak-Şubat 2021 55











































            ÖNcÜL 1 : Sorunlar bireysel ihmallerden kaynaklanır.  • Dolayısıyla soruyu şöyle sormalıyız : Neden çalı-
                                                       şanlar sorumluluklarını üstlendikleri ve yapabilecek-
            • Bir kurumun sorunlarının ancak çok azı, ihmal
            edilebilecek kadar azı çalışanların kötü fiillerinden   lerinin en iyisini yaptıkları halde işler yanlış gidiyor?
            kaynaklanır.

            • Sorunların çalışanların hatalarından kaynaklandı-  ÖNcÜL 3 : İnsanlardan, ikna ederek veya zor kul-
            ğına inanmak, ihmal edilebilir bir sebebi hakim bir   lanarak  elde  edilmesi  gereken,  onlar  tarafından
            sebep konumuna getirir.                    esirgenmiş bir gayret bakiyesi vardır.
                                                       • Teşvik Primlerinin ardındaki öncül budur.
            ÖNcÜL 2 : Yapılan işin başarılı sonuçlar vermesi, öl-  • Çok az yönetici bu inanca kendi adamlarını dahil
            çülebilir hedeflere ulaşmaktan insanların sorumlu   eder, ancak kullandıkları politikalar ve programlar
            tutulmasını gerektirir.                    bu inanca sahip olduklarını gösterir.
            • Başarılı bir iş; yöneticiler ve çalışanlar tarafından   • Çok az yönetici, iyi işler çıkarmak için kendilerinin
            tasarlanan, geliştirilen, uyumlu ve güvenilir sistem-  de teşvik primine ihtiyaçları olduğunu söyler. Ekstra
            lere, süreçlere ve metotlara sahip olmayı ve müşte-  gayreti vermek için rüşvet isteyenler başkalarıdır.
            riler neye ihtiyaç duyuyorsa, müşterilerin  istediği
            şekilde ve zamanda teslim etmeyi gerektirir.   ÖNcÜL 4 : Yöneticiler çalışanları motive ve kontrol
            • Sistemler, ancak, sistem üzerinde derin bir anlayış   edebilirler ve etmelidirler.
            ve basiretle, karşılıklı etkileşim halinde çalışmayla   • Yöneticilerin vazifesi çalışanları demotive edebile-
            oluşturulur, sürekliliği sağlanır ve iyileştirilir, havuç   cek unsurları ortadan kaldırmaktır.
            ve sopa ile değil.                         • Sistemleri, süreçleri ve metotları kontrol ve iyileş-
            • Ölçülebilir hedefler, sorumluluklar, yükümlülük-  tirmek için diğer çalışanlarla birlikte  çalışmalıdırlar.
            ler sistemi iyileştirmez. Sistemleri, ancak sistemleri   • Bu, yöneticilerin, çalışanları kontrol peşinde oldu-
            iyileştirmek iyileştirir.,                 ğu ve yanlış giden şeylerden onları suçladığı ortam-
            • Şüphesiz ki insanlar sorumluluklarını bilmeli ve   larda gerçekleşmez.
            yerine getirmelidirler. Ve hemen hemen her zaman   Kaynak: The Leader’s Handbook, Peter R. Scholtes, McGraw-
            bunu yaparlar da.                          Hill, 1998
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62