Page 54 - Sayı-57 Mayıs - Haziran 2022
P. 54
52
52 ARAŞTIRMA AHMET YİRMİBEŞOĞLU
ŞİRKETLERDE TEKNOLOJİK
ALTYAPI VE E-TİCARET
Yavaşlayan ekonomik faaliyetin ortasında, E-Ticaret’e direnen bir kesim olsa da toptan gıda
COVID-19 e-ticarette bir artışa neden oldu ve dağıtım işi hızla değişiyor. Yurtdışında yapılan bir
dijital dönüşümü hızlandırdı. Son rakamlar 2021’de araştırmaya göre; Toptan gıda alıcılarının %74’ü
tahmini 4,9 milyar insanın veya dünya nüfusunun alışverişlerini internetten araştırıyor ve %93’ü inter-
kabaca %63’ünün internet kullandığını gösteriyor. netten sipariş vermek istiyor. İleriye dönük başarılı
Bu, 2019’dan bu yana neredeyse %17’lik bir artışı olmak isteyen şirketler, işletmelerinin bu değişik-
gösteriyor ve bu oran her sene yukarı yönlü hareket liklere uyum sağlaması için gerekli önlemleri alarak
ediyor. B2B e-ticaret platformunda yerlerini alıyorlar.