Page 47 - Sayı-64 Temmuz - Ağustos 2023
P. 47

TEMMUZ-AĞUSTOS 47
                                                                                                                 47
                                                                                                 TEMMUZ-AĞUSTOS


                                                                                                 “Okullarda
                                                                                                 yürüttüğümüz
                                                                                                 “Balık-Ekmek

                                                                                                 Şenliği”
                                                                                                 etkinlikleri
                                                                                                 yanında, 2015
                                                                                                 yılından beri
                                                                                                 yayımlanmaya
                                                                                                 başlayan kamu
                                                                                                 spotları ile
                                                                                                 iç tüketimi

                                                                                                 arttırmayı ve
                                                                                                 su ürünleri
                                                                                                 tüketimine
                                                                                                 yönelik bilinç
            TÜRK SOMONUNU MARKALAŞTIRDIK               vitamini ve yetiştiricilik ürünü balıklar’, ‘Omega 3   düzeyini
                                                       ve yetiştiricilik ürünü balıklar’, ‘Bağışıklık ve yetişti-
            Son dönemlerde somon üretimine verdiğimiz teşvik   ricilik ürünü balıklar’ gibi bilgilendirme çalışmaları   yükseltmeyi
            ile uluslararası pazarda ‘Türk Somonu’ markasının   yapılarak, hem balık tüketimini özendirmek hem de   hedefliyoruz. “
            oluşturulduğunu söyleyen Balıkçılık ve Su Ürünleri   su ürünleri tüketimi konusunda kamuoyunu doğru
            Genel Müdürü Turgay Türkyılmaz; “Dünyadaki eği-  bilgiyle buluşturmayı hedefliyoruz. Ayrıca su ürün-
            limlere bağlı olarak ihracat ağırlıklı üretimi artarak   leri tüketimi konusunda ünlü yemek şefleri, medya
            devam eden “Türk Somonu” yetiştiricilikte önemli   mensupları,  gazeteciler, sanatçılar  ve diyetisyenler
            bir değer haline geldi. Yeni üretime alınmış ve marka   aracılığıyla halkımızın konuya olan farkındalığını
            değerimiz olması yönünde hızla ilerleyen Türk So-  artırmaya çalışıyoruz.
            monu üretimi bir önceki yıla göre %43 artarak 2022
            yılında 45 bin tona ulaştı. Önümüzdeki yıllarda
            daha da artacağı öngörülmektedir. Yapılan analizler-
            de, besin değerleri ve özellikle omega-3 olmak üzere
            yağ asitleri açısından daha rekabetçi olduğu tespit
            edilen Türk somonu son yıllarda birçok ülkeye ihraç
            edilmektedir.”

            Bakanlık  olarak  tüketimimizin  artırılması  için  ya-
            pılan  projelere  değinen Balıkçılık  ve Su  Ürünleri
            Genel Müdürü Sayın Turgay Türkyılmaz şöyle ko-
            nuştu:  “Okullarda  yürüttüğümüz  “Balık-Ekmek
            Şenliği” etkinlikleri yanında, 2015 yılından beri ya-
            yımlanmaya başlayan kamu spotları ile iç tüketimi
            arttırmayı ve su ürünleri tüketimine yönelik bilinç
            düzeyini yükseltmeyi hedefliyoruz. Bunun yanında,
            yetiştiricilik yoluyla elde edilen ürünlerin tanıtımını
            yapmak, tüketimi artırmak için etkinlikler yapıyo-
            ruz. Bu nedenle Genel Müdürlüğümüz ve Su Ürün-
            leri Yetiştiricileri Üretici Merkez Birliği yetkililerin-
            den oluşan bir Komisyon kurduk.  Komisyonun
            almış olduğu kararlar neticesinde, ülkemizde tanın-
            mış tıp insanları tarafından TV programlarında; ‘D
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52