Page 61 - Sayı-44 Mart Nisan 2020
P. 61

İŞ DÜNYASI & YÖNETİM



































            Şirketler şeyleri kullanışsız, saçma veya yabancı olarak dam-  Tavan ile taban arasında büyük ücret farkları vardır.
            galamakta acele ederler.
                                                                Politikaları oluşturma son derecede merkezidir.
            radikal fikirler hep kuşku uyandırır.
                                                                Kısa vadeli hissedar değerlerine odaklanılır.
            Sıradan çalışanların üst yönetimin uğraştığı projelere ilişkin
            görüşlerini seslendirmesine izin veren süreçler yok gibidir.  geçmişin  çekimini  alt  edecek,  yenilenmeyi  isteklendirecek
                                                                zorlayıcı bir misyon yokluğu.
            yöneticiler genellikle etraflarını yaşam deneyleri kendileri-
            ninkini yansıtan insanlarla kuşatırlar.             Harika iş ortamı kurmayı daha çok, harika insan ortamı kur-
                                                                mayı daha az düşünmek. yönetim sistemlerinin sosyal hare-
            Odak arayışı içinde olan bir şirket kendini tek bir kalıba so-  ketliliği ve kişisel gelişimi caydırması.
            karak, buluşçuluk çabalarının kapsamını daraltarak, özellikle
            tek bir iş modeline bel bağlayarak veya yeni işletme model-  Şirket  kültüründe  egemen  olan  davranış  ve  etkileşimlerin
            leriyle deney yapmayarak uyarlanabilirliğini azaltabilir.  olumsuz etkisi.
            Şirketler genellikle şirkete taze fikirler getirmeye değil, ça-  Diyalog geliştirmemek ve sabır göstermemek.
            lışanlara tek en iyi yolu telkin eden programlar aracılığı ile   yönetimde yeni yeni hakikatlere yönlendiren ayrık durumlar-
            onlardaki çeşitliliği yok etmeye harcarlar.
                                                                dır. Ayrık durumları görmek oldukça zordur. Önceden var olan
            Hiyerarşiler  kaynakları  uy-                       zihinsel kategorilerimize uymazlar. Mantığa kafa tutarlar. ra-
            gulamakta  çok  iyidir,  ama                        hatsız edicilerdir.
            kaynakları  dağıtmakta  çok
            berbattırlar,  daha  somut                          İşletme körlüğü.
            olarak kaynakları eski stra-                        yeni girişimlerin birinci sınıf yetenekleri çekememesi.
            tejilerden  yeni  stratejilere
            yeniden dağıtmakta.                                 İnsanların görüşlerini anonim olarak dile getirebileceği meka-
                                                                nizmaların olmaması veya yeterli olmaması.
            üst düzey yöneticilerin sta-
            tükoyu sürdürmekte genel-                           Bu listeye daha onlarca madde ekleyebiliriz.
            likle kişisel çıkarları vardır.                     Kısacası şirketlerin en önemli meselesi yaratıcılık ile organi-
            Buluşçuların  deney  serma-                         zasyon arasındaki gerilimdir.
            yesi için genelde az sayıda
            kaynağa erişimi vardır.                             Gary Hamel, Yönetimin Geleceği, Mess, 2007





                                                                                                 Mart-Nisan 2020 59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66