Page 35 - Borsaaktüel-48-internete
P. 35

İSTİB HABER


































            2050’ye kadar artması öngörülüyor. Bu yıla   de.  Salgın  döneminde  tarımsal  büyümeyi   “PERAKENDE SEKTÖRÜ E-TİCARETİN
            kadar gıda ihtiyacımız da sürekli artacak.   de Tarım ve Orman Bakanlığımız tarafından   ÖNEMİNİ KAVRADı”
            Dolayısıyla  tarım  üretimimizi  de  artırmak   uygulanan politikalar sağladı. Bakanlık bu
            zorundayız. Bizim tarım üretimimizle ilgili   zorlu dönemde müstahsilin üretime sağlıklı
            yanlış bir algı var. Eskiden tarımda kendine   şartlarda devam edebilmesi için diğer ku-
            yeten bir ülkeydik, şimdi değiliz şeklinde.   rumlarla iş birliği içinde çalışarak tedbirler
            Bu yanlış algı bilerek oluşturuluyor. Zaman   aldı  ve  ortaya  bu  olumlu  sonuç  çıktı.  Bu
            zaman  piyasayı  dengelemek  için  yapılan   noktada Tarım ve Orman Bakanı Dr. Bekir
            ithalatları  kullanarak  propaganda  yapan-  Pakdemirli’ye de ayrıca bir teşekkür etmek
                                                gerektiği kanaatindeyim.”
            lar  var.  Halbuki  Türkiye,  tarımsal  hasılada
            Avrupa’da birinci, dünyada ise ilk 10 için-



                                                                                   Başkan Kopuz, pandemi döneminin alışkan-
                                                                                   lıkları değiştirdiğine işaret ederek, “Koro-
                                                                                   navirüs  salgını  başladığı  günden  itibaren
                                                                                   gıda ve perakende sektörü hızlı bir dönü-
                                                                                   şüm içine girdi. Milyonlarca kredi kartı ilk
                                                                                   kez  internet  alışverişinde  kullanıldı,  salgı-
                                                                                   nın  ilk  aylarında  internet  üzerinden  gıda
                                                                                   alışverişinde  yüzde  420  artış  gerçekleşti.
                                                                                   Bunlar  çok  çarpıcı  veriler.  Salgın  sonra-
                                                                                   sında  da  bu  alışkanlıkların  büyük  oranda
                                                                                   sürmesi bekleniyor” diye konuştu. Başkan
                                                                                   Kopuz, tüketicilerin alışkanlıklarının değiş-
                                                                                   mesi perakende sektörünün de e-ticaretin
                                                                                   önemini kavramasını sağladığını belirterek,
                                                                                   “Daha önce bu konuda çekingen davranan
                                                                                   şirketler bile yatırım yapmaya başladı. Yeni
                                                                                   dönemde, en çok kendini bu düzene adapte
                                                                                   edebilen şirketler avantajlı olacaktır” tespi-
                                                                                   tinde bulunu.



                                                                                               Kasım-Aralık 2020 33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40