Page 36 - Borsaaktüel-48-internete
P. 36
GIDA BORSASI
İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Alaattin Altuntaş:
“E-TİCARET BİZİM OLMAZSA OLMAZIMIZ İMİŞ”
İstanbul Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi ve Gıda Ürünleri Perakende Ticareti
Meslek Komitesi Üyesi Alaattin Altuntaş, pandemi sürecinde gıda perakende
sektörünün ciro artışlarının, kapalı geçen günlerin kaybı ile dengelendiğini
belirterek, “En azından geriye gitmedi diyebiliriz” dedi.
İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Alaattin Altun-
taş, EkoTürk TV’de Naz Özdeğirmenci’nin
sunduğu Gıda Borsası programında pera-
kende sektörü üzerine değerlendirmelerde
bulundu. Altuntaş, salgın sürecinde mar-
ketçilik sektörünün diğer sektörlerden daha
iyi olduğunu belirterek, “Kısıtlamalar döne-
minde 2–3 gün kepenk kapattık. Bu durum
o açığı kapattı aslında. Diğer sektörlere
baktığımızda marketçilik ve gıda peraken-
deciliğinde işler daha rölantide gitti.
“SEKTÖRÜN BÜYÜK KıSMı E-TİCARETE
YÖNElDİ” malı bir anda 25-30 liraya kadar çıkardı. lığına dikkat etmemiz gerekiyor. Depo hari-
Biz zaten öyle firmalarla çalışmama kararı cinde de düzenli bir dağıtım ağına, araçlara
Pandemi sürecinde parekende sektörünün
aldık. O malları almadık ve satmadık. Bun- sahip olmak lazım” ifadelerini kullandı.
büyük kısmının e-ticarete yöneldiğini kay- lara da fırsat vermedik. Bu saatten sonra da
deden Altuntaş, “Biz de bu çalışmaların “YENİ NORMAlDE AlışVERİş NORMAlE
içerisine girdik. Çünkü e-ticaret gerçekten böyle şeylere meyledeceklerini düşünmüyo- DÖNDÜ”
bu süreçte bizim olmazsa olmazımızmış. rum. Önemli olan onlara bu tavizi verme-
mek ve o malı satmamak” değerlendirme-
Bünyemize entegre ettiğimiz zaman pera- Altuntaş, Türk kültüründe müşterinin malı
kendecilik biraz daha rahata kavuşacak ve sinde bulundu. görüp incelemesinin yerleşik olması sebe-
bizim açımızdan da olumlu şekilde devam Malın bir yerde toplanmadan dağıtımın ola- biyle e-ticarette bazı sıkıntılar yaşandığını
edecek” değerlendirmesinde bulundu. mayacağı için lojistiğin çok önemli olduğu- aktararak, şunları söyledi:
Altuntaş, salgın başladığında bazı mallara nu kaydeden Altuntaş, “lojistik ayağından “Müşteri markete gelecek. Pirinci görecek,
talebin arttığına dikkat çekerek, marketçi- sonra, kaliteli ürünleri alıp onları güçlü bir domatesi görecek, eliyle seçecek ve on-
likte kâr marjının belli olduğunu, bu yüzden dağıtım ağı ile müşterilerin ayağına götü- dan sonra alışveriş yaptığını hissedecek.
marketçilerin fırsatçılık yapacak bir pozis- rüyoruz. Burada sağlıklı bir depo olmazsa E-ticarette bu sıkıntılar biraz yaşanır. Çün-
yonu olmadığını belirtti. Altuntaş, “Fakat olmazımız. Çünkü saklanacak ürünler ni- kü taşımasında sıkıntı olur, iadesi fazla olur.
bazı firmalar gerçekten 10 liraya satılan hayetinde gıda ürünü ve müşterilerin sağ- Yeni normalde alışveriş normale döndü.
34