Page 36 - Borsaaktüel-48-internete
P. 36

GIDA BORSASI




                                    İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Alaattin Altuntaş:

                         “E-TİCARET BİZİM OLMAZSA OLMAZIMIZ İMİŞ”











                      İstanbul Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Üyesi ve Gıda Ürünleri Perakende Ticareti

                        Meslek Komitesi Üyesi Alaattin Altuntaş, pandemi sürecinde gıda perakende

                         sektörünün ciro artışlarının, kapalı geçen günlerin kaybı ile dengelendiğini
                                   belirterek, “En azından geriye gitmedi diyebiliriz” dedi.









           İSTİB Yönetim Kurulu Üyesi Alaattin Altun-
           taş,  EkoTürk  TV’de  Naz  Özdeğirmenci’nin
           sunduğu  Gıda  Borsası  programında  pera-
           kende sektörü üzerine değerlendirmelerde
           bulundu.  Altuntaş,  salgın  sürecinde  mar-
           ketçilik sektörünün diğer sektörlerden daha
           iyi olduğunu belirterek, “Kısıtlamalar döne-
           minde 2–3 gün kepenk kapattık. Bu durum
           o  açığı  kapattı  aslında.  Diğer  sektörlere
           baktığımızda marketçilik ve gıda peraken-
           deciliğinde işler daha rölantide gitti.


           “SEKTÖRÜN BÜYÜK KıSMı E-TİCARETE
           YÖNElDİ”                            malı  bir  anda  25-30  liraya  kadar  çıkardı.   lığına dikkat etmemiz gerekiyor. Depo hari-
                                               Biz zaten öyle firmalarla çalışmama kararı   cinde de düzenli bir dağıtım ağına, araçlara
           Pandemi  sürecinde  parekende  sektörünün
                                               aldık. O malları almadık ve satmadık. Bun-  sahip olmak lazım” ifadelerini kullandı.
           büyük kısmının e-ticarete yöneldiğini kay-  lara da fırsat vermedik. Bu saatten sonra da
           deden  Altuntaş,  “Biz  de  bu  çalışmaların                           “YENİ NORMAlDE AlışVERİş NORMAlE
           içerisine girdik. Çünkü e-ticaret gerçekten   böyle şeylere meyledeceklerini düşünmüyo-  DÖNDÜ”
           bu  süreçte  bizim  olmazsa  olmazımızmış.   rum. Önemli olan onlara bu tavizi verme-
                                               mek ve o malı satmamak” değerlendirme-
           Bünyemize entegre ettiğimiz zaman pera-                                Altuntaş, Türk kültüründe müşterinin malı
           kendecilik biraz daha rahata kavuşacak ve   sinde bulundu.             görüp  incelemesinin  yerleşik  olması  sebe-
           bizim açımızdan da olumlu şekilde devam   Malın bir yerde toplanmadan dağıtımın ola-  biyle e-ticarette bazı sıkıntılar yaşandığını
           edecek” değerlendirmesinde bulundu.  mayacağı için lojistiğin çok önemli olduğu-  aktararak, şunları söyledi:

           Altuntaş,  salgın  başladığında  bazı  mallara   nu kaydeden Altuntaş, “lojistik ayağından   “Müşteri markete gelecek. Pirinci görecek,
           talebin arttığına dikkat çekerek, marketçi-  sonra, kaliteli ürünleri alıp onları güçlü bir   domatesi  görecek,  eliyle  seçecek  ve  on-
           likte kâr marjının belli olduğunu, bu yüzden   dağıtım ağı ile müşterilerin ayağına götü-  dan  sonra  alışveriş  yaptığını  hissedecek.
           marketçilerin fırsatçılık yapacak bir pozis-  rüyoruz.  Burada  sağlıklı  bir  depo  olmazsa   E-ticarette bu sıkıntılar biraz yaşanır. Çün-
           yonu  olmadığını  belirtti.  Altuntaş,  “Fakat   olmazımız.  Çünkü  saklanacak  ürünler  ni-  kü taşımasında sıkıntı olur, iadesi fazla olur.
           bazı  firmalar  gerçekten  10  liraya  satılan   hayetinde gıda ürünü ve müşterilerin sağ-  Yeni normalde alışveriş normale döndü.



           34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41